Pagina's

zondag 20 december 2015

Capelse Tweedaagse


Hoewel deze tocht  twee dagen was, kon ik alleen de tweede dag doen.

Het begon goed. De mens is een kuddedier. En dat werd vandaag maar weer eens goed bewezen. Door een kleine onduidelijkheid in de bepijling, liep iedereen verkeerd. We liepen elkaar achterna, totdat één persoon eens op de routebeschrijving keek. En begreep dat hij verkeerd liep. Opeens ging iedereen weer terug. ‘Het is verkeerd,’ hoorde je roepen. Tja… En wat doe je dan? Juist dan ga je terug. Als iedereen toch weer teruggaat naar de start. Daar begon ik opnieuw, dit keer met de juiste route. Maar toch nog een paar keer extra op de routebeschrijving gekeken. Het werd dus uiteindelijk 25 kilometer en ietsjes meer.

Dit twee keer gezien.



Gelukkig werd de juiste route weer teruggevonden, vlakbij de start. Al keek ik extra veel op de route, zodat ik niet nog eens zou verdwalen als een verloren schaap.

Een mooie tocht door een typisch Hollands landschap. Veel sloten, weilanden, bruggetjes en een mooi bos. Het was Nieuwekerk a/d IJssel en Capelle aan den IJssel zoals ik deze nog niet had gezien.

Bekend bord

Stukje Schollebos

Schollebos

Een kerk in Nieuwekerk a/d IJssel

Nog een stukje bos
 
 

 



Er was een bord dat het Gansdorpsepad aangaf.


Volgens mij is dit bord een beetje verdwaald en hoort het ergens anders thuis
 


Er waren ook een heel stel meerkoeten die merkwaardig genoeg allemaal op ons afkwamen. En er was geen brood in zicht. Een beetje om er de kriebels van te krijgen. Dus maar vlug doorlopen.

De bewuste Meerkoeten
 


En bloesem gezien, in December. Dat was wel een beetje vreemd.

Het is December!
 

Het was een prachtige wandeltocht, met typische Hollandse landschappen. Maar de volgende keer kijk ik toch maar meer op mijn routebeschrijving.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten